Wednesday, June 23, 2010

Depende de mim/ It Depends on Me


Depende de Mim

Hoje levantei cedo pensando no que tenho a fazer antes que o relógio marque meia-noite.

Minha função é escolher que tipo de dia que vou ter hoje.

Posso reclamar porque está chovendo ou agradecer às águas por lavarem a rua.

Posso ficar triste por não ter dinheiro ou me sentir encorajado para administrar minhas finanças, evitando o desperdício.

Posso reclamar sobre minha saúde ou dar graças por estar vivo.

Posso me queixar dos meus pais por não terem me dado tudo o que eu queria ou posso ser grato por ter nascido.

Posso reclamar por ter que ir trabalhar ou agradecer por ter trabalho.

Posso sentir tédio com o trabalho doméstico ou agradecer a Deus por ter um teto que abrigue minha família e meus pertences.

Posso lamentar decepções com amigos ou me entusiasmar com a possibilidade fazer novas amizades.

Se as coisas não saíram como planejei, posso ficar feliz por ter hoje para recomeçar.

O dia está à minha frente, esperando para ser o que eu quiser.

E aqui estou eu, o escultor que pode dar forma ao meu dia e ao mundo.

Tudo depende só de mim.



Hoje faz exatamente três meses que perdi minha Mãezinha...


It Depends on Me

Today I woke up early thinking about what I have to do before the clock strikes midnight.

My job is to choose what kind of day that I have today.

I can complain because it's raining or thank the water for washing the street.

I can get sad for not having money or feel encouraged to manage my finances and avoid waste.

I can complain about my health or to give thanks for being alive.

I can complain to my parents for not having given me everything I want or I can be grateful for being born.

I can complain about having to go to work and thank you for work.

I can feel boredom with domestic work or to thank God for having a roof that houses my family and belongings.

I may regret or disappointment with my friends excited about the chance to make new friends.

If things did not go as planned, I can be glad now to start over.

The day is before me, waiting to be what I want.

And here I am, the sculptor who can give shape to my day and the world.

Everything depends only on me.


Today it's been three months my Mom passed away

No comments: